dag 18 - Reisverslag uit Lowokwaru, Indonesië van Gina en Patricia - WaarBenJij.nu dag 18 - Reisverslag uit Lowokwaru, Indonesië van Gina en Patricia - WaarBenJij.nu

dag 18

Blijf op de hoogte en volg Gina en Patricia

02 Oktober 2014 | Indonesië, Lowokwaru

Dag 18

Om 7u vertrok de trein richting Jombang, ruim 4 uur duurde de reis. Om 730u kwamen ze al langs in de trein, nee niet met koffie en thee, maar met nasi goreng met kroepoek :-)) Maar ik had in het hotel vanmorgen al bami gegeten. Ook op t station zaten mensen te wachten op de trein, met op hun schoot een plastic bakje met rijst en gerechtjes te eten . Zoals wij de boterhammen en/of joghurt zouden nemen 's morgens haahahahaa!
Rond 11u weer de bus richting Malang , pffff weer een flinke rit van 3 uur!
In ons hotel aangekomen meteen contact gezocht met familielid Mikael. We wilden een taxi nemen naar het huis van oom Bennie ( broertje van onze mama/oma) maar Mikael ( schoonzoon van oom Bennie) was zo lief om ons te komen halen ( en dat verkeer is al zo druk daar!!) Oom Bennie kwam ook mee. Toen ik hem zag, was alsof ik hem al jaren kende hahahahaa! Hij kijkt veel op oom Hennie maar ook op mama/oma natuurlijk :-) Mikael sprak goed Engels en oom Bennie gelukkig goed Nederlands , dus we konden redelijk met elkaar praten. Natuurlijk kwam er ook allerlei eten en drinken op tafel, en werden we vol geduwd met van alles alsof we 3 weken niets gegeten hadden hihihihi! Daarna ook nog even naar het huis van Mikael en Meitie geweest, en adoeh weer makan :-0 . Ik ging daar ook nog even naar het toilet, en toen zag ik een joekel van een kakkerlak voorbij kruipen wooooaaaa, ik durfde al niet meer te plassen !
De familie bleef er op aandringen dan we bij hun een paar dagen moesten blijven logeren want ze wilde ons te omgeving laten zien. Paar keer moeten uitleggen dat dat helaas niet gaat. We moesten beloven de volgende keer weer naar Indonesië te komen en dan meteen naar hun te komen..... Ok beloofd :-))
Heb nog oleh oleh kroepoekjes meegekregen voor mam/0oma, vraag me af hoe ik dat mee krijg zonder dat het breekt :-/
We mochten weer geen taxi bellen, zij wilden ons naar huis brengen, en i.p.v. Ons rechtstreeks naar het hotel te brengen, kregen we eerst nog een mini-sight seeiing door het centrum van Malang, mooi maar wel erg druk!
Afscheid bij het hotel en oom Bennie keek zo verdrietig, ook teleurgesteld dat we niet bij hem bleven logeren :-(
Maar alle familie krijgt de hartelijke groeten van oom Bennie en aanhang!
Wat een mooie afsluiting van een lange reisdag.
Morgen om 9u richting de Bromo vulkaan.

• 03 Oktober 2014 - 09:02

Inge:

zoo lief dat familiebezoekje !! dat zal wel 'thuiskomen' zijn .. ;)
    veel plezier nog xx

• 04 Oktober 2014 - 20:53

Juud:

Snik snik.... Veel te kort daar. ... Dat wordt weer sparen...