dag 19 - Reisverslag uit Cemorolawang, Indonesië van Gina en Patricia - WaarBenJij.nu dag 19 - Reisverslag uit Cemorolawang, Indonesië van Gina en Patricia - WaarBenJij.nu

dag 19

Blijf op de hoogte en volg Gina en Patricia

03 Oktober 2014 | Indonesië, Cemorolawang

Dag 19

Vandaag zouden we pas om 9u vertrekken met de bus. Dus dat was beetje uitslapen. Maar we zijn al een gewend aan het vroege opstaan, dus om 715u zaten we al aan aan de ontbijttafel. Een super-de-luxe ontbijtje bij het hotel, smaakte goed.
Met de bus richting de Bromo vulkaan. Het laatste stuk omhoog moesten we in kleinere busjes naar het hotel, want die stond een flink stuk hoger de berg op, ca. 2000 meter. Lekkere kronkelwegen omhoog en na ca. 40 minuten kwamen we bij het hotel :-)
Het hotel ligt dan wel op een prachtige locatie!! Na een lichte lunch zouden we een wandeling gaan maken van 2,5 uur naar de krater van de vulkaan, vestje aan, lange broek aan, wandelschoenen aan ( best frisjes hierboven ! ) Het was wel stevig wandelen in dat losse zand, Patricia had al wat last van haar knie, en eerlijk gezegd , had ik ook weinig zin om nog een hele steile trap naar boven te gaan, dus hebben de wandeling ingekort naar een uurtje stevig doorstappen. De weg terug was heel heel steil, en steeds kwamen er mannen met brommers en/of paarden langs om te vragen of we een lift wilden. Maar we hebben flink doorgelopen en lichtelijk buiten adem weer bij het hotel aangekomen. Ikke lekker ff douchen en lezen, Patricia doet middagdutje ;-)
Het is hier echt frisjes!!! Vannacht kan het hier zelfs onder de 10 graden worden.
Morgenvroeg staan we om 3.30u op ( moet echt niet gekker worden!) en om 4 uur rijden we met jeeps naar boven om , hopelijk, een spectaculaire zonsopgang te kunnen waarnemen.
Rond 6.30u zullen we dan gaan ontbijten en dan begint de reis weer de berg af , terug naar de grote bus. Dan gaan we richting een haven , waar we Java zullen verlaten en met de boot naar Bali gaan.

• 04 Oktober 2014 - 07:25

Jeffrey:

wel balen zeg daar, met al dat 'koude' weer en het vroege opstaan. geen leven voor mij ;)

• 04 Oktober 2014 - 08:25

Shirley:

Oh das zo'n mooi moment die zonsopgang. Maar wel erg koud. We hadden dikke winterjassen, muts en handschoenen van hét hotel.W
    Weer een prachtig avontuur.
    En dan lekker naar Bali en Lombok om nog wat te relaxen. Heerlijk geniet er van, het is zo voorbij.