Dag 9 - Reisverslag uit Bukittinggi, Indonesië van Gina en Patricia - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Bukittinggi, Indonesië van Gina en Patricia - WaarBenJij.nu

Dag 9

Blijf op de hoogte en volg Gina en Patricia

23 September 2014 | Indonesië, Bukittinggi

Vandaag pas om 8u naar het ontbijt. Er lagen dit keer ook nog zoete lekkernijen bij, agar agar , klepon, sponscake , soesjes en wadji.
We zijn vandaag gaan wandelen naar het centrum . Gezocht naar een restaurantje waar ze volgens Edu appeltaart zouden verkopen, helaas was het er niet meer.
Naar de Jam Kadang gelopen en van daaruit naar een marktje. Heel leuk! Allerlei soorten kroepoeks in grote zakken, en zelfs sambal goreng kering in grote balen. Verder door gewandeld, maar op een gegeven moment zijn we de route weer teruggegaan, want we waren bang dat we de weg niet meer terug konden vinden :-)) Geluncht met risolles , kreeg er rawit bij, maar durf ik toch echt niet aan ;-)
Terug in het hotel, hebben we lekker opgefrist en ff regelen met dat gedoe met 'wereld' va de bankpasjes activeren. Is nu gelukkig geregeld en kunnen we weer naar hartelust pinnen :-))))
We zijn naar het hotelzwembad gegaan voor wat afkoeling. Het is hier heel warm, terwijl de zon niet heel fel brandt.
Om 18u hadden we afgesproken met de groep om bij iemand thuis te gaan eten. Met 2 bustaxi's naar het huis toe, waar we hartelijk werden ontvangen. Alles stond al klaar op de grond! 8 kommetjes met lekkere gerechtjes, 3 schaaltjes met fruit, kroepoek en natuurlijk rijst. We mochten er om gaan zitten en lekker gaan eten. Het was voor mij niet echt pittig, dus vroeg ik om sambal. Ik kreeg een kom met rood gevaarlijk uitziend spul van de gastheer en ik dacht oh oh :-0 Maar gelukkig was het erg lekker, maar natuurlijk weer niet goed voor de darmpies hihihihi. Weer terug naar het hotel , even opfrissen en voor een drankje naar een lokale bar.
De straat waar we vanmorgen hadden gelopen was nu veranderd in een marktstraat vol met eettentjes! Tafels en stoelen werden erbij gezet, geïmproviseerde keukentje opgebouwd en hoppa een Pop-up restaurant :-))
Zag er allemaal primitief en gezellig uit, alhoewel de hygiene wel te wensen overliet.
Nu weer terug in het hotel, morgen om 9u vertrekt de bus richting vliegveld van Padang voor een vlucht naar Jakarta.

• 23 September 2014 - 19:06

Edu:

Ja, ja welkom in de wereld van het semi-backpacken....leuk he zus. Het leest allemaal zo herkenbaar heeeeeeerlik...-x-

• 23 September 2014 - 20:31

Inge:

het klinkt héél erg leuk allemaal, prachtig om zo mee te mogen genieten !! xx