dag. 13 - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Gina en Patricia - WaarBenJij.nu dag. 13 - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Gina en Patricia - WaarBenJij.nu

dag. 13

Blijf op de hoogte en volg Gina en Patricia

27 September 2014 | Indonesië, Pangandaran

Dag 13

Om 6.15u met een ontbijtpakketje naar het treinstation van Bandung gebracht, de trein vertrok om 7 uur richting Pangadaran . We hadden plaatsbewijzen, net als in een vliegtuig :-)
De reis duurde 4 uur, Patricia heeft de hele weg aan haar volgende boek kunnen schrijven :-))
Ik heb lekker genoten van de omgeving!
Daarna nog 2 uur in de bus en rond 13u dan bij het Sunrise hotel. Het is hier prachtig! Onze kamer heeft uitzicht op de zee, en aan de andere kant op de mooie hoteltuin, compleet met zwembad en een vijvertje met mooie koi-vissen .
Vanmiddag is er een groep Harley Davidson motorrijders aangekomen, en hier staan nu echt hele mooie motoren ( ja Edu , zal kijken of ik morgen nog meer foto's kan maken :-)) Terwijl ik motoren helemaal niets vind hahahaha! Maar deze zijn echt mooi!
Om 14.30u ben ik met een klein groepje gaan wandelen in het Nationaal Park, onder begeleiding van een gids. De herten zijn er erg tam, ze lopen niet weg maar wachten of je iets te eten naar hun gooit, ze eten nog net niet uit je hand. Ook heel veel aapjes gezien, die hier gewoon door het dorp lopen. Ze zijn wel heel brutaal en verwachten gewoon dat je eten geeft en anders graaien ze het weg. Er zijn een 7-tal groepen apen hier , allemaal met een leiden, die dan ook echt de baas is, en die beslist of de anderen eten mogen aannemen. Hij jaagt ook gewoon de herten weg :-0 . We hebben een paar varanen gezien, brrr eng, van die dikke dingen daar door die struiken rennen. Gewapend met de zaklamp van mijn Iphone zijn we in een grot geweest, waar een echtpaar stekelvarken woonden, ze werden gelokt met katjang, en kwamen die gezellig opeten, echt lief! Echt pikdonker daar. Aan het plafond in de grot hingen 100,000 vleermuizen ( oké oké iets minder dan) en ik vond ze vreselijk eng, was blij toen we weer uit de grot gingen. Nog aapjes hoog in de bomen gezien, deze waren niet zo brutaal. Ook nog enkele toekans kunnen ontdekken. De gids heeft leuk verteld over de natuur en de groei en de bloei verteld. Ik heb nog aan een liaan geschommeld, heb foto als bewijs maar die moet ik nog krijgen van mijn reisgenoot. De wandeling eindigde met een prachtig zonsondergang aan het strand. Ik vond het geweldig weer! Patricia is met haar leeftijdsgenootjes naar het strand geweest en later in het hotelzwembad, heerlijk relaxen :-)
We hebben ikan en udang gegeten in het restaurant van het hotel en nu is Patricia met de meiden de hort op :-)) Ze krijgen echt (te) veel aandacht van de locals hier hahahaaha! Maar ja, het zijn dan ook stuk voor stuk beauty's hoor!!
Ik hang hier lekker bij het hotel en geniet van alles om me heen!
Morgenvroeg geen verplichting dus beetje uitslapen. Om 12u gaan we een culturele betjak-tour maken, ik ben weer reuze benieuwd!

  • 28 September 2014 - 01:41

    Edu & Sjaak :

    Ja pop, echt genieten he.....die HD's :-)) helemaal stoer is natuurlijk als je een T-shirtje scoort voor je broertje... Trouwens echt he die varanen, ze heten niet voor nix Komodo-dragon...geniet er nog van daar, ben nog steeds een beetje gezond jaloers.. -x-

  • 28 September 2014 - 21:11

    Juud:

    Loh kasijan jij... kijken ze niet naar jouw schoonheid! !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Pangandaran

RONDREIS SUMATRA, JAVA, BALI & LOMBOK

Complete reis over vier van de bekendste Indonesische eilanden.

Recente Reisverslagen:

13 Oktober 2014

Laatste dag.

12 Oktober 2014

Dag 28

11 Oktober 2014

Dag 27

10 Oktober 2014

dag 26

09 Oktober 2014

Dag 25
Gina en Patricia

Actief sinds 14 April 2014
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 7451

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 13 Oktober 2014

RONDREIS SUMATRA, JAVA, BALI & LOMBOK

Landen bezocht: