Dag 12 - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Gina en Patricia - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Gina en Patricia - WaarBenJij.nu

Dag 12

Blijf op de hoogte en volg Gina en Patricia

26 September 2014 | Indonesië, Bandung

Het was weer vroeg dag vanmorgen. Om 7 u vertrok de bus richting Bandung.
Onderweg maakten we een stop bij het hoger gelegen, en daarom koelere, Bogor.
In Bogor legde kolonel Raffles tijdens de Britse bezetting een schitterende botanische tuin aan met planten en bomen uit bijna de hele wereld aan. We kregen 1,5 uur de tijd voor een wandeling en koffie en een fruitsalade. Nog een dikke spin ontdekt, gelukkig niet al te dichtbij hihihihi
Het is een lange busreis geworden, heel erg veel verkeer dus helaas ook regelmatig in de files :-(
Onderweg wel weer heel veel indrukken opgedaan van hoe het leven hier is. Voor onze normen triest en armoedig. Maar ik denk dat de mensen hier heel tevreden zijn.
Via de hoge Puncak-pas zien we de uitgestrekte theeplantages , erg mooi!
Lunchpauze in een heel leuk restaurant, gado gado met saté , heerlijk smullen.
Toen we in de bus zaten, kwam de directeur met zijn staf nog een presentje brengen, heel officieel en plechtig werden we bedankt voor het bezoek en kregen een doosje thee mee :-)
Busreis werd vervolgd en rond 17u kwamen we bij het hotel aan.
Dit hotel is prachtig, helaas slapen we hier maar 1 nachtje. We kunnen niet meer gaan bekijken van Bandung :-/
We wilden naar het sushirestaurant wandelen ,die we onderweg hadden gezien. Maar ondertussen was het wel donker geworden dus dat was wel ff zoeken. Maar stoer liepen we door het hectische verkeer, om na een kwartiertje weer precies voor ons hotel uit te komen ?? Pffff rondje gelopen ,onze oriëntatie liet ons in de steek hahahahaha. Nog maar eens een poging gedaan en uiteindelijk toch gevonden. Lekker gesmuld van de sushi met op de achtergrond live muziek, het was erg gezellig en het heeft lekker gesmaakt.
Een starbucks koffie voor de wandeling onderweg.
Wekker gaat op 5.40u. Om 6.15u vertrekt de bus richting treinstation. We gaan een treinreis maken over het Javaanse platteland en stappen uit bij Banjar.
Wordt vervolgd :-))

• 26 September 2014 - 21:30

Boy En Shirley:

Wat zijn jullie toch helden. Knap hoor door het drukke Bandung.
    Mooie foto's hoor op Facebook. Volgen jullie iedere dag!
    Geniet er samen nog van. Xxx

• 27 September 2014 - 14:04

Inge:

alsof ik een boekje lees !!!... xxx