Dag 11 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Gina en Patricia - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Gina en Patricia - WaarBenJij.nu

Dag 11

Blijf op de hoogte en volg Gina en Patricia

26 September 2014 | Indonesië, Batavia

Dag 11

Na het ontbijt om 8.30u vertrokken voor een stevige stadswandeling langs het gebied van V.O.C.
en een gedeelte van een krottenwijk. Tenminste wij zouden het een krottenwijk noemen, maar volgens onze reisleider is het een gemeenschappelijke sociale buurt. (??) Wij vonden het echt wel een trieste bedoening hoor. Weer veel armoede, mensen die onder een brug sliepen. En met armzalige kraampjes en huisjes die van ellende uit elkaar vielen.
Dit is echt een heel vies gedeelte van Jakarta. Sowieso de lucht die daar rondhangt is echt niet fijn! Ons hotel, De Rivier, ligt , heel toepasselijk, aan een rivier. Deze is echter heel sterk vervuild! Het afval drijft overal en ook aan de oevers is het gewoon een vuilnisbelt. De stank die daar zeer sterk overheerst, deed me denken aan de lekkage van de riool bij ons in de keukenvloer een paar maanden geleden, gewoon smerig :-((
We zijn gestopt bij het Maritiem Museum, waar verteld werd over de vroegere scheepvaart.
Van daaruit wandelen door de (krotten)wijk en naar de oude haven van Jakarta waar we in kleine bootjes stapten voor een rondje over het water. Werd ons duidelijk aangeraden niet met de handen in het water te gaan , bah bah, het was echt heel vies! Daarna terug gewandeld via de kade waas nog veel grote schepen stonden. Het was al heel erg warm! Moe en bezweet zijn we aangekomen bij Café Batavia, een aantal jaren geleden uitgeroepen tot beste café van de wereld. Het was inderdaad een heel mooi café en heerlijke airco :-)
Na een hapje en een drankje terug naar het hotel, lekker opfrissen! Toen nog even een paar uurtjes relaxen bij het hotelzwembad, zalig!
Om 17u met de bus naar een groot winkelcentrum Plaza Indonesia. Lekker chaotisch dat verkeer trouwens weer hahahaha! Het is een prachtig winkelcentrum, lekker rondgewandeld en afgesloten met een Starbucks koffie. Bus weer terug naar hotel.
Gauw gaan slapen want morgen vertrekt de bus richting Bandung
( foto's via Facebook)

• 26 September 2014 - 08:27

Arana:

zo leuk ,kan niet wachten op het volgende verslag tante erg leuk om mee te lezen mag iets langer hoor haha

• 26 September 2014 - 21:32

Shirley:

Niet lekker geshopt. Of wachten jullie daarmee tot het laatst.
    Gelijk hebben jullie, anders krijg je net als wij 60 kg overgewicht aan het einde van de reis.
    Nog veel plezier.